Kategorier
Nyheder Oplevelser Økonomi & Business

optimer salg igennem god kundekontakt med telemarketing


Så længe man sælger noget, så vil man gerne have at salgene stiger. Om ikke andet så skal det i det mindste være profitabelt at sælge, hvad man sælger. Derfor handler det også om at have en god salgsplan. Alt efter hvad man sælger, så kan en god salgsplan selvfølgelig være mange forskellige ting. Det kan være, en webshop er vejen frem. Måske giver det ligefrem mening at have en fysisk butik. Det kan også være, at man har brug for en blanding af flere forskellige metoder. En sådan metode kan være telemarketing.

Telemarketing – og alt som følger med

Telemarketing kan være mange ting. Selvfølgelig handler det om at ringe til folk for at sælge sit produkt. Men det er en meget overfladisk måde at kigge på termen på, da der er en utrolig mængde af alt muligt, som er med til at afgøre, hvordan man går til det på. For eksempel kan man jo fristes til bare at ringe rundt hist og pist til hvem som helst. Det er dog ikke nødvendigvis en god fremgangsmåde. Man kommer til at ramme en masse folk, som simpelthen ikke er interesserede fra starten af. Det bliver derfor hurtigt spild af både tid og penge. Der skal simpelthen overvejes, hvilken slags opkald man gør brug af.

telemarketing salg

Mødebooking, kundetilfredshed, partnerdialog

Derfor er det nødvendigt at være klar over, hvem der ligger i ens målgruppe. Jo større sandsynlighed der er for, at folk er interesserede i ens produkt, jo større sandsynlighed er der for gevinst, når man får fat i dem. Mødebooking med kvalitet bør derfor væres ens fokus. Det er ikke nemt at afdække ens målgruppe, især ikke hvis man sælger noget alle generelt bruger, og dermed få fat på interesserede kunder. Derfor kan man eventuelt overveje partnerdialog.

Med et team af professionelle, der har styr på at udføre analyser, og som er villige til at hjælpe med mødebooking samt meget, meget andet, er der en del større sandsynlighed for succes, hvis man håber på en effektiv telemarketingsstrategi.

Alt det som man måske ikke har overvejet

Det er også værd at huske, at det ikke kun handler om at indfange nye kunder. Serviceopkald til allerede etablerede kunder, kan hjælpe med at opholde kundetilfredshed, især hvis man kan opsamle data om, hvorfor de er tilfredse, og hvorfor de måske ikke er så tilfredse, som de kunne være. Der er også meget godt at sige om, at få uddelegeret arbejde som mødebooking og lignende. Ikke bare fordi det er effektivt at have et team af professionelle til at hjælpe en med arbejdet, men også fordi det betyder, at man på sin egen ende ikke behøver at bekymre sig nær så meget derom. Der er andre som gør det for en, og så skal man ellers bare holde en god dialog med disse andre. Telemarketing er en moderne strategi, som kræver effektiv mødebooking, og at man holder tungen lige i munden. Men den er inden for rækkevidde. Især med god partnerdialog.